Мої педагогічні орієнтири

   У наш час освіта повинна підготувати до життя нове покоління людей. Звідси і випливають вимоги до системи освіти : виховати особистість, здатну до інновацій, справжнього патріота, самостійно мислячих людей, які б могли творчо розв’язувати нестандартні задачі. Зміна вимог до системи освіти, її модернізація зумовила вибір методичної  теми, над якою працюю: підвищення рівня грамотності учнів шляхом використання інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури. Отже, моєю метою є активізувати можливості кожної дитини,розвивати особистість, здатну до творчого пошуку, самостійних висновків і рішень; особистість, що самовдосконалюється , всебічно розвивається та духовно збагачується; здобуває й конструює знання та власну компетентність урізних галузях життя.
Інтерактивне навчання є однією з найбільш гнучких форм включення кожного учня в роботу. Найхарактернішою ознакою такого способу пізнання є те, що самі учні стають активними співтворцями навчально-виховного процесу. Кожен школяр долучається до співпраці в колективній, груповій діяльності. Учень і вчитель стають рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчально-виховного процесу. Під час такого спільного пошуку здійснюється обмін думкам
и, знаннями, способами діяльності, внаслідок чого відбувається рефлексія, оцінювання здобутих результатів.
   Кожен урок – це творча співпраця вчителя і учнів, яка пробуджує в дітях бажання мислити і творити, досліджувати й аналізувати,самовдосконалюватися і досягати успіху.
На уроках української мови використовую такі інтерактивні технології, як «Мікрофон», «Мозковий штурм»,робота в парах, робота в малих групах, «Навчаючи – вчусь», «Займи позицію», «Знайди помилку». На уроках української літератури використовую «Діалог», «Синтез думок», «Спільний проект», «Коло ідей».
   Час іде, з’являються нові форми і методи роботи, такі як контекстне навчання, гейміфікація, сторітеллінг.  Всі ці нові форми роботи я впроваджую на своїх уроках.
Моїм дітям подобається метод сторітеллінг.  Сторітеллінг – це мистецтво цікавої розповіді, ефективний метод донесення інформації  до аудиторії шляхом розповідання смішних, зворушливих, або повчальних історій з реальними або вигаданими персонажами. Історія з’являється на уроці,але щоб отримати її, потрібно провести  підготовчу роботу з дітьми. Для цього добираю і проводжу ряд цікавих завдань: розглядаємо та обговорюємо зображення, добираємо ключові слова до теми, формулюємо тему нашої історії. При цьому використовую презентації, відеоматеріали, проводжу гру «Ключ до теми» та прийом «Павутинка думок». Діти залюбки працюють в командах,  обговорюють проблему, створюють історію з чітким сюжетом. Кожна дитина має можливість перевтілитись в героя, розповідати від його імені. Така форма роботи сприяє розвитку особистості, здатної до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення.
   Багаторічна робота принесла свої результати. Я пишаюся своїми учнями. Вони є учасниками та переможцями ІІ та ІІІ етапів мовно-літературних олімпіад та конкурсів. Члени гуртка «Чиста криниця» створили збірку дитячої поезії «Світанок» та є учасниками і переможцями конкурсу юних поетів Черкащини «Тарасовими шляхами». Щороку організовуємо зустрічі з письменниками рідного краю, здійснюємо цікаві екскурсії визначними місцями Черкащини. Вже не один рік мої діти є учасниками Всеукраїнської мовно-літературної гри «Соняшник».
Інтерактивні форми роботи з успіхом впроваджую і в роботі з класним колективом та батьками. Це нетрадиційні батьківські збори, класні години.  Велику увагу у своїй роботі я надаю національно-патріотиному вихованню. Такі години спілкування проводжу в шкільному історико-етнографічному музеї козацтва.
   Нові підходи до організації навчання роблять навчальний процес різноманітним, цікавим та ефективним.


   

Немає коментарів:

Дописати коментар

Загальна кількість переглядів сторінки